Back in the days

Tycker titeln säger det mesta för dagens inlägg, back in the days då man levde för dagen och ens största problem var att komma ihåg att byta kläder och ta på rätt sko på rätt fot. Vad hände med dessa tiderna egentligen, blir ju avundsjuk bara på att kolla hur min lillebror har det, softar dagis 8-14, leker, målar, tittar tv, allt man själv vill göra innerst inne. Fast nu för tiden så är det ju så att man måste ta sitt ansvar som ''mogen'' person och bete sig på de viset också. Ska fan ta o bli dagisfröken så jag kan lära den nya generationen de bästa sätten att softa på.

Jag menar, vem av er läsare längtar inte tillbaka till barndomen från 6-11 de 5 åren var ju lätt dom sjukaste i mitt liv i alla fall, så mycket saker man gjorde. Då hade man inte tid för att sova, då fanns det så mycket annat som locka, nu går man hem o sover 5 timmar efter en skoldag mellan 8-10.

Men alla barndomsvänner kommer lätt reagera när jag börjar nämna saker som, Oxiegården, snöbollskrig på gröningen och på rasterna då man jämfört med nu faktiskt utnyttja tiden och gjorde något vettigt, då man spela fotboll, hoppa i buskar, dunkgömme, you name it vi gjorde det. Galna tider krävde också galna personer och det tyckte jag att vi uppfyllde ganska bra, klass 6c.

Nä usch, man får ju ångest nästan när man tänker tillbaka på hur skönt livet var innan man blev gammal. Då kan man samtidigt tänka på att när man blir ännu äldre så är dessa åren man går igenom nu toppen på berget.

Jag har aldrig, snurra flaska, sanning eller konsekvens, back in the days, dagarna man saknar och alltid kommer komma ihåg.
 

Kommentarer
Postat av: Pappa Michael

De 3 marodörerna, inte har de blivit bättre när de blivit äldre ;)

2009-02-26 @ 11:23:19
Postat av: Anonym

"ta rätt sko på rätt fot"



med tanke på de knöt jag hampes skor !!



Efterbliev har han alltid varit..

2009-02-26 @ 18:50:03
Postat av: ABBBE

mitt namn kmr aldrig upp jmt..

2009-02-26 @ 18:50:55
Postat av: Linda

vi hade underbart, kommer ni ihåg Ragnar på frtidis?

auuw :D

2009-03-02 @ 17:03:46
URL: http://olofssonlinda.blogg.se/
Postat av: Hampe

haha de va tider:), men va de du abbe som knöt mina skor:)? för att martin torstensson har också knuttit mina skor en gång i tiden:D haha (A)

2009-03-07 @ 22:05:25
Postat av: challis

hahaha så jävla sjuka! håller med om att man kan sakna gamla tider, riktigt riktigt mkt. Fastän jag bara gick på oxiegården i tre år (eftersom man är lite äldre än er småpojkar)så hade man fan det härligast där. Saaaakna.

2009-03-09 @ 16:22:39
URL: http://juicysecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test