Söndags känslor

Söndag, dagen man verkligen vill klippa bort från kalendern. Dagen då ens liv står helt stilla och ens skol / arbetsliv kommer tillbaka i tankarna som en spark på nötterna. Just känslan av att man har en hel vecka framför sig med arbete, skola, trista läxor, förjävliga personer som man måste sitta och föra konversationer med, inte för att jag har personer jag känner mig tvingad till att snacka med, utan jag skiter ett stort stycke i sånna personer istället, ett mycket skönare sätt som jag stark rekomenderar till er som verkligen inte vill prata med. Skit i vad folk tycker, det är trots allt första dagen på veckan och folk har nog lite förståelse om man är lite otrevlig, menar vem gillar inte lite måndags känslor som ligger och trycker och bara väntar på det rätta tillfället att brista ut.

För att verkligen hitta den rätta orsaken till varför söndagar suger så jävla hårt är nog för att man kommit från en helg men kanske lite festande, lång sovande, match / träning för dom sport intresserade, ja allmäna saker man gillar att göra. För att sen göra saker man känner sig tvingad till, skolan, jobb och läxor. Sen söndag i sig själv, totalt värdelös dag, menar vem gör nått vettigt en söndag, alla affärer som är nåt att kolla i är stängda, skit serier på tv på dagen och på kvällen är det halv sega filmer som tv3,4 och 5 bara har visat ca 30 gånger bara de närmaste 2åren. Det är just sånna saker som gör en förbannad och smått deprimerad, allt smått, kassa serier / filmer, otroligt tråkigt väder.

För att ta som exempel idag förste februari, låg i sängen huvudet mot fönstert, öppnar ögonen, sjukt inne i dimman fortfarande, letar efter mobilen för att kolla hur många fylle sms folk har skickat under natten och för att kolla vad klockan egentligen är, trött som man är tappar jag mobilen i golvet, batterieret åt helvete, baksidan pricka en i ögat så man blev helt blev halvt blind och man kunde ge saj fan på att sim kortet flög åt fanders med, efter jag har rullat runt sängen i 3-4 minuter halft blind letandes efter delarna till mobilen vänder jag mig mot fönstert och tycker de ser ovanligt ljust ut, reser mig och lutar mig svettigt mot rutan och vad ser jag om inte detta vita helvete, SNÖ !! vafan, efter flera veckor snö fria så kommer skiten tillbaka som en klamydia smittad 14 årig scout som vill sälja gamla jultidningar i juli månad. Sånt gör en ju rent ut sagt förbannad. För att forsätta hur min söndag sett ut så gick jag ner för att ta en titt i kylen för att se om där fanns något av kvalitee att äta som frukost, det slutade med 2 sunkna vetebullar och ett glas saft, ja jag vet ingen vidare frukost de där, men vem fan bryr sig en söndag ?!  För att sen få tillbaka minnet av att jag har svensk hemtenta att skriva tills tisdag, inte en helt förjävlig uppgift men fortfarande ett tvång att göra. Som vanligt lovar mig sig själv att man ska börja med den direkt efter en graj man ska göra och när den saken är fixad så hittar man sig på något nytt att göra, allt för att slippa ta tag i livet och göra denna läxa. Sen går man en hel dag och bara degar för sig själv och känner att man verkligen inte har något mål i livet utan bara skulle vilja åka in till stan, ta glas hissen upp till toppen av hilton och ta ett steg ut. 

Men vafan gör det, i morgon är det MÅNDAG YEAH !! gud vad kul det ska bli. Känn ironin folket känn det. Men nu är det dock den ända glimten i min söndag, handbolls finalen. Så ta vara på eran söndag den är ju trots allt förjävla skoj.

Pusskramhej // nr 12

Kommentarer
Postat av: KORP3N

Så det var där de försvann vetebullarna som vi skulle ha till fastlagsbullar ;) Bra skrivet grabben det märks vems son du är ;)

2009-02-02 @ 11:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test