18 år

Blir ju nästan tvungen att lägga in ett inlägg om det nya året, med tanke på att det är de ''stora'' året då man fyller 18.

Na na na.
Börjar med att man kommer vakna upp som vanligt den 16 augusti, mobil står på ringning klockan 11 för man var helt nervös och taggad inför sin 18 års dag kvällen innan, man slår av larmet och fattar verkligen inte varför man vaknar klockan 11 så kvittar det vilken dag det är. Med ångesten hängande över en rullar man över på andra sidan sängen för att se hela familjen stå där med frukost på sängen och största leendena på sig, ni ska veta att jag har två små brödrar som inte fegar med sockerflingorna på morgonen direkt, så dom står där med sina socker kickade kroppar och väntar på ens reaktion och som dom senaste 7-8 åren så vänder mig sig och ser otroligt förvånad över att dom står där, så kastar sig Gabriel, min minsta bror, över hela sängen för det är hans smått stirriga sätt att gratulera en.

Medan Elias, min andra, något äldre bror, står med X antal paketer i händerna och leker lite små cool som han brukar, och kastar packeterna helt o brydd om var dom hamnar i sängen och säger grattis. Medan han innerst inne har lagt upp sina små sjuka planer på att låna mitt legg, komma in på klubbar, köra bil med mitt körkort, sno bilnycklarna med sig till skolan för att visa upp för sina små töntiga kompisar och säga att det är hans. I dom banorna tänker Elias, som 9 åring ville han bli kemist och börjar sälja knark, för då skulle han inte behöva jobba. Visst har jag varit en bra förebild.

Efter de nära och kära har visat sin respekt till familjen stolthet, så vänder man sig om igen, slår av mobillarmet och somnar om, vaknar upp 3-4 timmar senare av att fassan kommer och sparkar på en och säger nåt i stil med, vafan sover du fortfarande, gästerna kommer om 20minuter. Helt yrvaken snubblar man in i duschen drar en snabb rakning i huvet, för man kan fan inte se ut som Kjell Kriminell på sin egen födelsedag, snubblar vidare in i rummet, kollar suckandes efter den sköna sängen, men visar mognad och går och tar på sig kläderna istället. Lagom när hår vaxet har lämnar fingrarna hör man dörren ringa och släktingarna ramlar in en efter en. För er som inte är bekanta med Thörn-släkten så är dom inte direkt kända för att vara dom lugna och tysta när det kommer till fest och dylikt så allt slutar med att minst 2 stycken har börjat veva varandra, 1 par ska göra slut medan jag och Stickan aka Morfar Stig sitter och tar de jäävligt lugnt. För det är ju trots allt vi som är Kingsen i släkten som han brukar säga.

Dagen efter vaknar man med årets hittills äckligaste bakfylla, 4 timmars städning framför sig och 10 inbördes krig i släkten.

Så här förutser jag mig egen 18års dag bli, vilket sätt  det än blir så lär det bli en riktigt sjuk dag. Tack på förhand för alla guldklockor, bilar, lägenheter och importerade hobex luder jag kommer få av er alla.

Pusskramhej // nr12

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas vi blir inbjudna. Allid ett äventyr på er kalas.Fast dina present önskningar får vi förhandla om. Ha en bra dag.

2009-01-29 @ 08:01:02
Postat av: lunnarpcity.

haha, sjuke jävel, du vet vad för present som väntar dig höhö.

2009-01-29 @ 21:15:38
Postat av: Nikki

Saknar diig otroligt mkt joakim . kommer ihåg första gången vi träffades =) på nathas student puss hör av diig ,... :D

2009-03-09 @ 17:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test